Sonntag, 23.05.2021

Applying open research practices to clinical research

Vortrag von Dr. Daniel Quintana (University of Oslo) im Rahmen der Open Science Initiative Lübeck am 25. Juni um 15:00 Uhr

In dem Vortrag geht es um die Herausforderungen transparenter Wissenschaft in der klinischen Forschung, zum Beispiel bei der Veröffentlichung sensibler Daten. Anschließend besteht Gelegenheit zur Diskussion.

Die Veranstaltung findet in WebEx statt.

Daniel S. Quintana is a researcher in biological psychiatry at the University of Oslo. His research interests include social behavior, the oxytocin system, heart rate variability, autism spectrum disorder, and meta-analysis. He currently leads a project investigating the role of the oxytocin system in the development of severe mental illness and metabolic disorder, which is supported by an Excellence Project for Young Researchers grant from the Novo Nordisk Foundation.

• Alle Informationen der Open Science Initiative Lübeck: www.osi-luebeck.de